Ποιοι κινδυνεύουν από την αλλαγή στους φόρους των καυσίμων

Η προαναγγελία σημαντικών αλλαγών στους φόρους που αφορούν στη χρήση των αυτοκινήτων, κάνει «άνω-κάτω» την αγορά των ΙΧ. Το υπουργείο Οικονομικών προανήγγειλε αύξηση φόρων στα καύσιμα ως …αντιστάθμισμα της μείωσης των τελών κυκλοφορίας. Ποιων τελών όμως;

Προφανώς των τελών του 2017. Το σκεπτικό είναι να μεταφερθεί το κόστος από την κατοχή του αυτοκινήτου στην χρήση και ουσιαστικά οι οδηγοί να μην έχουν λόγο να κρατούν τα αυτοκίνητά τους σε ακινησία.

Από εκεί και πέρα όμως αρχίζουν τα ερωτήματα:Θα αυξηθεί ο φόρος μόνο στα βενζινοκίνητα και όχι στα πετρελαιοκίνητα ή θα αυξηθεί και στα δύο; Ήδη έχουμε την 3η υψηλότερη φορολογία στη βενζίνη σε ολόκληρη την Ευρώπη όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάζει το fpress.gr. Δεν συμβαίνει το ίδιο με το πετρέλαιο κίνησης το οποίο έχει σχετικά χαμηλή φορολογία σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Επομένως, αν αυξηθεί ο φόρος και στη βενζίνη και στο πετρέλαιο κίνησης θα υπάρξουν οι ακόλουθες συνέπειες:

1. Το κίνητρο αγοράς πετρελαιοκίνητου οχήματος θα γίνει ακόμη ισχυρότερο καθώς τα πετρελαιοκίνητα και λιγότερο καταναλώνουν, και χαμηλότερη είναι η τιμή του καυσίμου.

2. Για να μην χάσει έσοδα από τη μείωση της ζήτησης για βενζίνη, το κράτος θα οδηγηθεί αναγκαστικά και στην αύξηση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης. Αυτό όμως θα επηρεάσει το μεταφορικό κόστος με αποτέλεσμα να επηρεαστούν οι τιμές των προϊόντων, ειδικά στις νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές.

3. Το υπουργείο Οικονομικών αντιμετωπίζει το ζήτημα σε μια περίοδο που οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου είναι εξαιρετικά χαμηλές. Αν αυξήσει τους ειδικούς φόρους (επί των οποίων μάλιστα επιβάλλεται και ένας από τους υψηλότερους ΦΠΑ σε ολόκληρη την Ευρώπη) τι ακριβώς θα γίνει με τις τιμές των καυσίμων;

Η προαναγγελία της αλλαγής χωρίς να υπάρχει οριστικό σχέδιο, θα έχει επιπτώσεις και στην αγορά του αυτοκινήτου καθώς ήδη έχει προκληθεί σύγχυση. Αν κάποιος ενδιαφέρεται να αποκτήσει αυτοκίνητο, τι θα πρέπει να κάνει; Να αγοράσει πετρελαιοκίνητο; Βενζινοκίνητο; Ηλεκτρικό; Η αβεβαιότητα, θα διαρκέσει για πολύ καιρό.

Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα

(σε ευρώ ανά 1000 λίτρα)

Μεγάλη Βρετανία822,2
Ολλανδία774,1
Ιταλία728,4
Ελλάδα679,9
Γερμανία654,5
Φινλανδία652,8
Γαλλία630,5
Πορτογαλία617,5
Βέλγιο615,2
Δανία612,3
Σουηδία611,5
Ιρλανδία607,7
Σλοβακία570,2
Σλοβενία560,4
Μάλτα519,4
Κροατία505,7
Αυστρία493,4
Κύπρος489,7
Τσεχία475,0
Λουξεμβούργο462,1
Ισπανία461,7
Ρουμανία457,4
Λιθουανία434,4
Εσθονία422,8
Λετονία419,9
Πολωνία390,8
Ουγγαρία389,9
Βουλγαρία363,0

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ