Αττική Οδός: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέβαλε 3,27 δισ. για τη νέα σύμβαση παραχώρησης

H νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 έτη που θα τεθεί σε ισχύ την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου
Oλοκληρώθηκε η καταβολή του εφάπαξ τιμήματος ύψους 3,27 δισ. ευρώ από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος αναδείχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής στον διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 έτη. Είχε προηγηθεί την Πέμπτη, 3 Οκτωβρίου 2024, η κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση από τα Υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 έτη που θα τεθεί σε ισχύ την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, θα έχει πολλαπλά οφέλη για τους χρήστες του οδικού άξονα και το δημόσιο συμφέρον γενικότερα.
Ειδικότερα:
- Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ, που αποτελεί το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, μειώνοντας το δημόσιο χρέος κατά περίπου 1,5% του ΑΕΠ.
- Εκτός από το εφάπαξ τίμημα, ο Παραχωρησιούχος θα αποδίδει Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης, που θα ανέλθει τελικά σε 9,3% των συνολικών πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Υπενθυμίζεται ότι στη σύμβαση παραχώρησης προβλεπόταν Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης ύψους 7,5% επί των πάσης φύσεων εσόδων με τη δυνατότητα αναπροσαρμογής ανάλογα με το ύψος των επιτοκίων κατά την ημέρα έναρξης της παραχώρησης. Σε συνέχεια της σημερινής διαδικασίας προσαρμογής της χρηματοδότησης της σύμβασης στις τρέχουσες τιμές επιτοκίων (rebalancing), τελικώς η Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης διαμορφώνεται σε 9,3%.
- Στη νέα σύμβαση, η Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης υπολογίζεται επί του κύκλου εργασιών της εταιρείας που θα λειτουργεί την Αττική Οδό και όχι επί των καθαρών κερδών όπως ισχύει στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.
- Με βάση τις προβλέψεις της νέας σύμβασης παραχώρησης, από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, το αντίτιμο των διοδίων ανά διέλευση για οχήματα κατηγορίας 2, μειώνεται από 2,80 ευρώ σε 2,50 ευρώ.
- Για πρώτη φορά απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων στην Αττική Οδό επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία και σε αναπήρους πολέμου βαριάς αναπηρίας.
- Σε συνεννόηση με τον νέο Παραχωρησιούχο, απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων τα ΑμεΑ, ακόμη και αν το όχημα που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά τους δεν ανήκει κατά πλήρη κυριότητα στους ίδιους. Το ίδιο ισχύει και για τα ημιφορτηγά (βανάκια) για τη μεταφορά ΑμεΑ, ανεξάρτητα από το εάν ανήκουν σε ιδρύματα.
- Ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο των συμβατικών του υποχρεώσεων οφείλει να εκτελεί εργασίες για την ελαφριά και βαριά συντήρηση του οδικού άξονα, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε τουλάχιστον 380 εκατ. ευρώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.
- Ο Παραχωρησιούχος θα αξιολογείται για τη σωστή και ασφαλή λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα κάθε δύο έτη, αλλά και μεμονωμένα επί των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs). Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις, ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ανεβάζει τη τιμή-στόχο στα 28 ευρώ η Εuroxx - Ισχυρό το ανεκτέλεστο υπόλοιπο
Αυξάνει την πρόβλεψη για τα EBITDA του 2028 στα 770 εκατ. ευρώ.
Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) σε αναλυτές: Το ισχυρό χαρτοφυλάκιο έργων εγγυάται την μελλοντική κερδοφορία
Ο επικεφαλής του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέφερε ότι ο κλάδος των υποδομών εξακολουθεί να παρουσιάζει…
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 818,3 εκατ. τα κέρδη προς τους μετόχους- Αυξημένο 60% στα 0,40 ευρώ το μέρισμα
Ρεκόρ για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το ανεκτέλεστο, στα 6,9 δισ ευρώ το 2024
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σε πλήρη λειτουργία η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στη Μεσσηνία
Η μονάδα της Μεσσηνίας διαχειρίζεται 60.000 τόνους αστικών στερεών απορριμμάτων ετησίως
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εφαρμογή «Σινικών Τειχών» για ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Θα αποτρέπουν τη διαρροή εμπορικά ευαίσθητων πληροφοριών μεταξύ των εταιρειών
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ
Σε πορεία ανάκαμψης παγκοσμίως η κρουαζιέρα - 37,7 εκατ. επιβάτες το 2025 σύμφωνα με τη CLIA
Οι ταξιδιώτες των νέων γενεών δηλώνουν ενθουσιασμένοι με την εμπειρία
Έντονο ενδιαφέρον από 11 επενδυτικά σχήματα για το ακίνητο «Ακτή και Camping Ποσειδίου Καλάνδρας»
Το ακίνητο βρίσκεται σε επαφή με οικιστικούς και παραθεριστικούς οικισμούς
ΑΒΑΞ: Σημαντική πρόοδος εργασιών στη Γραμμή 4 του Μετρό
Η ΑΒΑΞ εκτιμά ότι εντός του 2026 η σήραγγα της γραμμής 4 του μετρό της…
Deutsche Bank: Δεν κινδυνεύει από τον ανταγωνισμό ο ΟΤΕ – Σύσταση "Buy" και τιμή στόχος 20 ευρώ
Ο ΟΤΕ είναι ο ισχυρότερος και με διαφορά
ΔΕΗ: Προσθέτει φωτοβολταϊκό πάρκο 88 MW στο χαρτοφυλάκιο της Βουλγαρίας
Ετήσια παραγωγή 140 GWh, που θα καλύπτει τις ενεργειακές ανάγκες 23.500 νοικοκυριών και θα αποτρέπει…
Intralot: Αύξηση εσόδων κατά 10,9% στα €94,4 εκατ. και EBITDA στα €30,2 εκατ. το πρώτο τρίμηνο
Το μήνυμα του Σωκράτη Κόκκαλη
Γιαν Κάρας: Δυναμικό το ξεκίνημα της χρονιάς - Ο ΟΠΑΠ θα ανταποκριθεί στις προβλέψεις για το 2025
Tα καταστήματα ΟΠΑΠ συνεχίζουν να εξελίσσονται ως προορισμοί προσιτής διασκέδασης και κοινωνικής συνάθροισης
Helleniq Energy: "Πράσινο φώς" από Επιτροπή Ανταγωνισμού για αποκλειστικό έλεγχο της Elpedison
Αποφαίνεται ότι δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες, ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας…
Ελληνικές επιχειρήσεις: Αυξήθηκαν οι πτωχεύσεις, μειώθηκαν οι ενάρξεις λειτουργίας στο α’ τρίμηνο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
CNL Capital: Διανομή καθαρού μερίσματος 0,40 ερώ ανά μετοχή
Το μέρισμα θα αρχίσει να καταβάλλεται από την Τρίτη, 10 Ιουνίου 2025
LAMDA Development: Ενοποιημένα κέρδη EBITDA €17,4 εκατ. - Νέα ιστορικά για μαρίνες - εμπορικά κέντρα
Σε 1,2 δισ. τα έσοδα από πωλήσεις ακινήτων στο Ελληνικό
ΟΠΑΠ: Στα 123,4 εκατ. ευρώ τα καθαρά έσοδα το α' τρίμηνο αυξημένα κατά 8,9% - Το μήνυμα Κάρας
Στα 595 εκατ. ευρώ τα έσοδα