Αττική Οδός: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέβαλε 3,27 δισ. για τη νέα σύμβαση παραχώρησης

H νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 έτη που θα τεθεί σε ισχύ την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου
Oλοκληρώθηκε η καταβολή του εφάπαξ τιμήματος ύψους 3,27 δισ. ευρώ από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος αναδείχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής στον διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 έτη. Είχε προηγηθεί την Πέμπτη, 3 Οκτωβρίου 2024, η κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση από τα Υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 έτη που θα τεθεί σε ισχύ την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, θα έχει πολλαπλά οφέλη για τους χρήστες του οδικού άξονα και το δημόσιο συμφέρον γενικότερα.
Ειδικότερα:
- Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ, που αποτελεί το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, μειώνοντας το δημόσιο χρέος κατά περίπου 1,5% του ΑΕΠ.
- Εκτός από το εφάπαξ τίμημα, ο Παραχωρησιούχος θα αποδίδει Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης, που θα ανέλθει τελικά σε 9,3% των συνολικών πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Υπενθυμίζεται ότι στη σύμβαση παραχώρησης προβλεπόταν Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης ύψους 7,5% επί των πάσης φύσεων εσόδων με τη δυνατότητα αναπροσαρμογής ανάλογα με το ύψος των επιτοκίων κατά την ημέρα έναρξης της παραχώρησης. Σε συνέχεια της σημερινής διαδικασίας προσαρμογής της χρηματοδότησης της σύμβασης στις τρέχουσες τιμές επιτοκίων (rebalancing), τελικώς η Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης διαμορφώνεται σε 9,3%.
- Στη νέα σύμβαση, η Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης υπολογίζεται επί του κύκλου εργασιών της εταιρείας που θα λειτουργεί την Αττική Οδό και όχι επί των καθαρών κερδών όπως ισχύει στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.
- Με βάση τις προβλέψεις της νέας σύμβασης παραχώρησης, από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, το αντίτιμο των διοδίων ανά διέλευση για οχήματα κατηγορίας 2, μειώνεται από 2,80 ευρώ σε 2,50 ευρώ.
- Για πρώτη φορά απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων στην Αττική Οδό επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία και σε αναπήρους πολέμου βαριάς αναπηρίας.
- Σε συνεννόηση με τον νέο Παραχωρησιούχο, απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων τα ΑμεΑ, ακόμη και αν το όχημα που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά τους δεν ανήκει κατά πλήρη κυριότητα στους ίδιους. Το ίδιο ισχύει και για τα ημιφορτηγά (βανάκια) για τη μεταφορά ΑμεΑ, ανεξάρτητα από το εάν ανήκουν σε ιδρύματα.
- Ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο των συμβατικών του υποχρεώσεων οφείλει να εκτελεί εργασίες για την ελαφριά και βαριά συντήρηση του οδικού άξονα, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε τουλάχιστον 380 εκατ. ευρώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.
- Ο Παραχωρησιούχος θα αξιολογείται για τη σωστή και ασφαλή λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα κάθε δύο έτη, αλλά και μεμονωμένα επί των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs). Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις, ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Η Βόρεια Ελλάδα μετασχηματίζεται σε ευρωπαϊκό κόμβο υποδομών
Η Ιστορική Ευκαιρία της Βόρειας Ελλάδας
Motor Oil - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ... Βήμα-βήμα το deal για NRG-ΗΡΩΝ
Eνα deal εξαγοράς της ΗΡΩΝ από την NRG μόνο απλό δεν είναι
Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 5,9 δισ. ευρώ η συνεισφορά του στο ΑΕΠ της Ελλάδας το 2024
Υποστηρίζει συνολικά 37.000 θέσεις εργασίας
Τι εστί Mediobanca, και η σημασία της έκθεσης για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ααπό τις ιστορικότερες και επιφανέστερες τράπεζες της Ιταλίας και μεγαλύτερος μέτοχος της ασφαλιστικής Generali
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η Mediobanca - "Βλέπει" τιμή στόχο 28,80 ευρώ με περιθώριο ανόδου 45%
Στον χάρτη των κορυφαίων ευρωπαϊκών παραχωρησιούχων
Αττική Οδός: Παρεμβάσεις για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση - Ανοικτός ο δρόμος για νέες συμμετοχές
Οι παρεμβάσεις αυτές διαμορφώνονται από κοινού με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
ΟΛΠ: Εγκρίθηκε από την Γ.Σ. το μέρισμα-ρεκόρ ύψους 1,92 ευρώ ανά μετοχή
Aυξημένο κατά 43,7% σε σχέση με το 2023 το μέρισμα
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Πράσινο φως για την απόκτηση της Ελληνικές Φάρμες από την Leader
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έλαβε υπόψη τα μικρά μερίδια αγοράς
IRIS: Αυξήθηκε το όριο στα 1.000 ευρώ ημερησίως
Aπό το πρωί τέθηκαν σε ισχύ τα νέα όρια που είναι 500 ευρώ την ημέρα…
Metlen: «Μοναδική επενδυτική ευκαιρία» λέει η η BNP Paribas - Με στόχο τα 58 ευρώ ξεκινά κάλυψη
«Δυνατό» upside βλέπει στη μετοχή ο διεθνής οίκος.
Moody’s και DBRS θετικές για την Intralot μετά το deal την Bally’s International Interactive
Αναβάθμιση του outlook από DBRS
Τα βρήκαν εξωδικαστικά ΔΕΠΑ Εμπορίας και Gazprom για το φυσικό αέριο
Η προσφυγή της ∆ΕΠΑ στη διαιτησία ήταν η απάντηση στις απαιτήσεις της Gazprom για ρήτρες…
ΤΙΤΑΝ: Επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο ΗB - Νέα μονάδα επεξεργασίας ιπτάμενης τέφρας
Επεξεργασία και αναβάθμιση της ιπτάμενης τέφρας, μετατρέποντάς την σε δομικό υλικό υψηλής ποιότητας.
Παπουτσάνης: Στα 40,2 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών στο εξάμηνο αυξημένος κατά 27%
Για το σύνολο του 2025, η εταιρεία προβλέπει τη διατήρηση υψηλού ρυθμού ανάπτυξης του κύκλου…
Metlen: Παρέδωσε το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο του Ηνωμένου Βασιλείου
Το έργο πλέον λειτουργεί στο 100% της δυναμικότητάς του.
Metlen: Στα 64 ευρώ ανεβάζει την τιμή – στόχο η Χρυσοχοϊδης ΑΧΕΠΕΥ
Η τιμή-στόχος βασίζεται στο guidance της εισηγμένης για λειτουργικά κέρδη EBIΤDA ύψους 2 δισ. ευρώ…
Cenergy: Στα top picks της Optima Bank - Nέα τιμή-στόχος στα 14 ευρώ
Το περιθώριο ανόδου υπερβαίνει το 40%
ElvalHalcor: Χρονιά – ορόσημο το 2024 με ισχυρές αποδόσεις και επενδύσεις στην βιωσιμότητα
Οι πρωτοβουλίες της ElvalHalcor, σύμφωνα με τον ετήσιο Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2024