Τι είδους επιχείρηση θέλουν να ανοίξουν οι Έλληνες

Ενα concept από τον κλάδο εστίασης που θα απαιτεί επένδυση κάτω από 100.000 ευρώ αναζητούν στην πλειονότητά τους οι υποψήφιοι επενδυτές της αγοράς του franchise, στοιχείο που επιβεβαιώνει ότι, παρά την οικονομική αβεβαιότητα, τα περιορισμένα περιθώρια κέρδους, τον έντονο ανταγωνισμό αλλά και την περιορισμένη επενδυτική ικανότητα των επιχειρηματιών, τα εστιατόρια και τα mini/super market παραμένουν πυρήνας της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ελληνική αγορά.

Συγκεντρώνει το 35,48% των ενδιαφερομένων Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της MSO Marketing Services Organization στους επισκέπτες της έκθεσης franchise, τα οποία δημοσίευσε η KEM εν όψει της φετινής διοργάνωσης, την περίοδο 18 έως 21 Μαρτίου διαπιστώνεται ότι η εστίαση αποτελεί τον ηγέτη της αγοράς, καθώς η κατηγορία συγκεντρώνει το 35,48% των ενδιαφερομένων, έναντι 21,9% του δεύτερου κλάδου στην κατάταξη, που είναι αυτός της παροχής υπηρεσιών.

O τομέας της υγείας και της ομορφιάς αποσπά μερίδιο 10%, ο τομέας ένδυσης υπόδησης και αξεσουάρ αντιστοιχεί σε ένα 8,33%, ο τομέας του οικιακού εξοπλισμού σε 3,34% και η εκπαίδευση σε 5%, ενώ στο 15,95% ανέρχεται το μερίδιο για διάφορα concept που δεν εντάσσονται σε κάποια από τις βασικές κατηγορίες. Συνολικά, οι ερωτώμενοι στην πλειονότητά τους εκδήλωσαν ενδιαφέρον για ένταξη στο θεσμό της δικαιόχρησης (franchise) ως δικαιοδόχοι (franchisee), σε ποσοστό 62,44%. Παράλληλα, σημαντικό ποσοστό (17,56%) δηλώνει την πρόθεσή του να λειτουργήσει ως master franchisor, εισάγοντας στην Ελλάδα κάποιο concept του εξωτερικού.

Το 20% των ερωτηθέντων ενδιαφέρεται να αναπτύξει με τη μέθοδο του franchise το δικό του concept, δηλαδή να γίνει franchisor. Μάλιστα, οι περισσότεροι της τελευταίας κατηγορίας προέρχονται από τον κλάδο της εκπαίδευσης (27,27%). Επίσης, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για master franchise εκδηλώνεται στα concept υγείας και ομορφιάς. Στον κλάδο της υγείας και της ομορφιάς το 61,70% των υποψηφίων επενδυτών δηλώνει ενδιαφέρον για franchisee, 12,77% για franchisor και 25,53% ενδιαφέρεται για master franchise. Ανάλογες τάσεις επικρατούν στις υπόλοιπες κατηγορίες. Επενδυτική δυνατότητα Ως προς την επενδυτική δυνατότητα των υποψήφιων επενδυτών, γίνεται σαφές από τα στοιχεία της έρευνας ότι είναι περιορισμένη. Γι’ αυτό και περισσότεροι από τρεις στους πέντε (61,48%) εμφανίζουν πρόθεση επένδυσης έως 100.000 ευρώ.

Μικρότερο ποσοστό (21,22%) λέει ότι θα διέθετε μέχρι 200.000 ευρώ, το 10,93% αναφέρει πρόθεση επένδυσης για ποσό μεταξύ 201.000 και 300.000 ευρώ και μόλις 6,37% εμφανίζει επενδυτική δυνατότητα πάνω από αυτά τα ποσά. Αυξανόμενη τάση Συγκρίνοντας τα στοιχεία της τρέχουσας έρευνας με την προηγούμενη διαπιστώνει μια ενδιαφέρουσα τάση ενίσχυσης των επενδύσεων στον κλάδο της εστίασης, αλλά και μια διαχρονική -στα χρόνια της οικονομικής κρίσηςπροσέγγιση από την πλευρά των υποψήφιων επενδύσεων χαμηλού κόστους.

Είναι ενδεικτικό ότι στην τρέχουσα έρευνα το ποσοστό των υποψηφίων επενδυτών της εστίασης (35,48%) είναι ενισχυμένο σε σχέση με εκείνο της προηγούμενης έρευνας (33,40%). Σε πρώτη ζήτηση τα «φθηνότερα» concepts Αναφορικά με την επενδυτική δυνατότητα των υποψήφιων επενδυτών, η οικονομική κρίση έφερε σε πρώτη ζήτηση τα «φθηνότερα» concepts και στην προηγούμενη έρευνα, όπου ο κύριος όγκος των ερωτώμενων, περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις, δήλωναν επενδυτική δυνατότητα ή πρόθεση επένδυσης έως 100.000 ευρώ.

Ειδικότερα στον κλάδο της εστίασης, το 70% των υποψηφίων επενδυτών δήλωνε ότι προτίθενται να διαθέσει σε μια επιχείρηση έως 100.000 ευρώ, ποσοστό που έχει ενισχυθεί σε 73,64% στην τρέχουσα έρευνα. Επίσης έχει μειωθεί το ποσοστό όσων λένε ότι διαθέτουν από 100.000 ευρώ έως 200.000 ευρώ, από 20% σε 19,38% και μειώθηκε σημαντικά το ποσοστό όσων δίνουν μέχρι 300.000 ευρώ, σε 3,68% από 10% αντίστοιχα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ