Αυτό είναι το Θριάσιο του 2018 - Όλο το σχέδιο ανάπτυξης

Μετά την προωθούμενη παραχώρηση της έκτασης των 588 στρεμμάτων μέσω διαγωνισμού, έρχεται η ώρα για την αξιοποίηση και της υπόλοιπης έκτασης η οποία ξεπερνά συνολικά τα 1650 στρέμματα

Το έναυσμα για αξιοποίηση συνολικά της έκτασης, των 1.650 στρεμμάτων του ΟΣΕ, στο Θριάσιο Πεδίο, με σκοπό να αναδείξει τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας στις ευρωπαϊκές και διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές, δίνει η πρώτη παραχώρηση των 588 στρεμμάτων από τη ΓΑΙΑΟΣΕ στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Goldair Cargo. Τα σχέδια για την όμορη έκταση παρουσιάζει σε συνέντευξη που δημοσιεύεται στη σημερινή έκδοση της εφημερίδας «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θανάσης Βούρδας, ο οποίος και έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας έως το τέλος του χρόνου το έργο, προκειμένου στην συνέχεια να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός με ΣΔΙΤ. Η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, αναφέρει ο κ. Βούρδας, αποτελεί εδώ και δεκαετίες «στόχο», εξαγγελία και επιδίωξη σε μία προοπτική ανάπτυξης και δημιουργίας υποδομών, ενίσχυσης των υποδομών που καθιστούν τη χώρα μας διαμετακομιστικό κέντρο. Στόχος του ευρύτερου έργου αποτελεί αφενός η συγκέντρωση των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων, που υπάρχουν σήμερα διάσπαρτες στη ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας (Σταθμός Διαλογής, τέρμιναλ για containers, τελωνείο, εμπορικός σταθμός, αποθήκες εμπορευμάτων κ.λπ.) και αφετέρου η δημιουργία του πρώτου ολοκληρωμένου εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα. Ειδικότερα, το υπό δημιουργία εμπορευματικό κέντρο, σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, συνδέεται άμεσα με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ και την Αττική Οδό και επιπλέον θα συνδέεται, μετά την ολοκλήρωση των σχετικών έργων και με την Πάτρα και το νέο λιμάνι αυτής, μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων. Παράλληλα, η σύνδεση του Θριάσιου Πεδίου με τον λιμένα Ν. Ικονίου, η οποία ολοκληρώθηκε το 2013 από την ΕΡΓΟΣΕ, συμβάλλει ώστε το εμπορευματικό κέντρο να αποτελέσει χώρο ύψιστης σημασίας για την εξυπηρέτηση, αποθήκευση και μεταφόρτωση των εμπορευμάτων που εισέρχονται στη χώρα από τον λιμένα, με σκοπό τη διακίνησή τους τόσο στην ελληνική επικράτεια όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η πρόσφατη εξέλιξη στον διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί την πρώτη θετική έμπρακτη εξέλιξη, τονίζει ο κ. Βούρδας. Μία διαδικασία που εδώ και χρόνια δεν έχει βρει ανταπόκριση, φαίνεται πως ολοκληρώνεται, καθώς για πρώτη φορά τροποποιήθηκαν οι όροι της παραχώρησης και έγιναν επωφελείς και για το Δημόσιο και για το έργο, επισημαίνει. Η παραχώρηση της έκτασης των περίπου 600 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε έχει ως στόχο την ανάπτυξη κυρίως δραστηριοτήτων αποθήκευσης, διαχείρισης αποθηκών και εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics).

Στην όμορη έκταση 1.650 στρεμμάτων περίπου, ιδιοκτησίας ΟΣΕ, κατασκευάζεται ήδη από την ΕΡΓΟΣΕ και ολοκληρώνεται τέλος του 2016, όπως εξηγεί, συγκρότημα εγκαταστάσεων (προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ) το οποίο περιλαμβάνει Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώρους αποθήκευσης. Η εξέλιξη, λοιπόν, στον διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ, είναι το πρώτο σημαντικό έμπρακτο βήμα του συνολικού σχεδιασμού αξιοποίησης του Θριάσιου, καθώς, όπως προκύπτει από τη συνέντευξη του διευθύνοντα συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, δρομολογούνται και τα επόμενα βήματα που θα καταστήσουν τον συνολικό στόχο πραγματικότητα με την αξιοποίηση της υφιστάμενης έκτασης και των σύγχρονων εγκαταστάσεων σιδηροδρομικής υποδομής. Η ΕΡΓΟΣΕ διαθέτει τις προδιαγραφές και τα συμπληρωματικά έργα που απαιτούνται (υπολειπόμενη επένδυση) για την ανάπτυξη και την ολοκλήρωση των έργων υποστηρικτικών λειτουργιών (όπως κτίρια Χώρου Μεταφόρτωσης Συνδυασμένων Μεταφορών, Φόρτωσης Εμπορευματοκιβωτίων, Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών, Πρατήριο Υγρών Καυσίμων κ.ά.) και μηχανολογικού εξοπλισμού (γερανογέφυρες, περονοφόρα, straddle carriers κ.λπ.). Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο κ. Βούρδας, επειδή αφενός τα απαιτούμενα κεφάλαια της υπολειπόμενης επένδυσης δεν είναι δυνατόν υπό τις σημερινές συνθήκες να διατεθούν από το ελληνικό Δημόσιο και αφετέρου η λειτουργία ενός Εμπορευματικού Κέντρου (Ε.Κ.) είναι μία ιδιόμορφη επιχειρηματική δραστηριότητα, επιβάλλεται η σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τη συνολική λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου. Αυτό είναι το επόμενο βήμα της συνολικής αξιοποίησης και λειτουργίας του Εμπορευματικού Κέντρου και αποτελεί πραγματικά μία εξέλιξη που η υλοποίησή της την καθιστά εφάμιλλη αυτής που πρόσφατα ξεκίνησε στον τομέα ενέργειας με τον αγωγό TAP, αναφέρει χαρακτηριστικά. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα με τη συνολική επένδυση κατασκευής και λειτουργίας του ΕΚΘΠ αναμένεται ότι ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες και εταιρίες logistics θα επενδύσουν στον ευρύτερο χώρο εκμεταλλευόμενες την αυξημένη εμπορευματική κίνηση που θα περνάει από το ΕΚΘΠ, οπότε σε όρους ΑΕΠ η ανάπτυξη που θα επιτευχθεί θα είναι ακόμα μεγαλύτερη, σημαίνοντας περισσότερα έσοδα για το κράτος για κοινωνική πολιτική ή για περαιτέρω επενδύσεις, καταλήγει ο Θανάσης Βούρδας, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.

Η νέα επένδυση από ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair

Η νέα επένδυση από το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε. (Τράπεζα Πειραιώς) - GOLDAIR CARGO Α.Ε. στο Θριάσιο Πεδίο θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ, ποσό που επιμερίζεται σε 125 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση εντός 2ετίας και σε 125 εκατ. ευρώ έως το τέλος της 10ετίας. Συγκεκριμένα, προβλέπεται καταβολή στο κράτος (ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.) άμεσου τιμήματος 10 εκατ. ευρώ, με την κύρωση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της σύμβασης, για το οποίο θα έχει ήδη δοθεί αντίστοιχη εγγυητική επιστολή. Στα δύο πρώτα έτη θα κτιστούν 120.000 τ.μ. και στην 10ετία άλλα 120.000 τ.μ. Το σύνολο των κτηρίων κατ΄ελάχιστον θα φτάσει τα 240.000 τ.μ. Γνώστες της αγοράς εκτιμούν με την περαίωση της πρώτης φάσης του έργου, δηλαδή εντός 2 ετών από την υπογραφή της σύμβασης, θα αλλάξει η εικόνα της αγοράς των εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα δεδομένου ότι το Θριάσιο θα γίνει διαμετακομιστικό κέντρο (hab).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ