Εκπτώσεις. Τι πρέπει να ξέρει ο καταναλωτής
H περίοδος των εκπτώσεων δίνει την δυνατότητα στον καταναλωτή να καλύψει τις ανάγκες του με φθηνές και καλές αγορές, αρκεί να αξιοποιήσει σωστά αυτή την περίοδο για να μην βρεθεί διπλά χαμένος.
Ετσι με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων την Παρασκευή 15 Ιουλίου οι οποίες θα διαρκέσουν έως την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011, το fpress.gr σας παρουσιάζει αυτά που πρέπει να γνωρίζετε, να προσέχετε και να αποφύγετε για να πετύχετε καλές αγορές.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές
- Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τιςατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
- Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόνταδεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
- Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούνότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
- Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, τωνευκαιριών των εκπτώσεων.
- Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης πουίσως είναι και πλασματικό.
- Να θυμούνται ότι στα προϊόντα που είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές.
- Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
- Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο.
- Όχιστην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
- Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ήπιστωτικές κάρτες, πόσες και ποιου ποσού είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο(ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεταιαν αυτά πληρωθούν με πιστωτική κάρτα.
- Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θαπληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
- Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη ,την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης πουμπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδοςεκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις τουεμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή ηεπιστροφή των χρημάτων.
Τι πρέπει να ελέγχουν οι καταναλωτές
- Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις.
- Να αναγράφονται διπλές τιμές στα προϊόντα, δηλαδή η αρχική τιμή και η τιμή των εκπτώσεων ή να αναγράφεται το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων σε πινακίδα, με την προϋπόθεση βέβαια ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή.
- Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές , την αρχική και την τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης).
πηγή: ΕΚΠΟΙΖΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Απογοητευμένοι οι έμποροι από τις χειμερινές εκπτώσεις: 7στις10 επιχειρήσεις με χειρότερες πωλήσεις
Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών δείχνει μείωση του τζίρου της περιόδου των εκπτώσεων σε σύγκριση…
Ακρίβεια: Πότε «κόβονται» προσφορές και προωθητικές ενέργειες για 12 κατηγορίες προϊόντων
Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε αρχίζουν – Ποια Κυριακή τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Νέα πρόστιμα 940.000 ευρώ σε 5 μεγάλες αλυσίδες για εκπτώσεις «μαϊμού»
Σύμφωνα με το υπουργείο παραπλανητικές πρακτικές σε βάρος των καταναλωτών δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτές.
«Καλάθι Τραπεζών» ζητά ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας - Προβληματίζει ο χαμηλός τζίρος των εκπτώσεων
Ένας στους δυο εμπόρους δήλωσε ότι ο τουρισμός είχε μηδενική συμβολή στον τζίρο
Πρόστιμα 1.440.000 ευρώ για πλασματικές και εικονικές εκπτώσεις – Τι δήλωσε ο Κ. Σκρέκας
Παραπλανητικές πρακτικές εις βάρος των καταναλωτών δεν γίνονται ανεκτές
Τιμολόγια ενέργειας: Τα τρία εργαλεία σύγκρισης τιμών που έχουν στη διάθεση τους οι καταναλωτές
Πως γίνεται η συνολική εποπτεία των τιμολογίων που είναι διαθέσιμα στην αγορά.
Αυξομειώσεις στα «πράσινα» τιμολόγια του Μαΐου - Οι τιμές ανά πάροχο
Οι περισσότεροι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας προχώρησαν σε μειώσεις
ΕΣΕΕ: Από 89,04 έως 130,04 το κόστος για το πασχαλινό τραπέζι
Οι τιμές των προϊόντων που πραγματοποιήθηκε η έρευνα είναι ενδεικτικές
Στον «αέρα» το αναβαθμισμένο e-katanalotis – Τι περιλαμβάνει η νέα πλατφόρμα
Πηγή άντλησης των τιμών των προϊόντων είναι το κεντρικό eshop κάθε αλυσίδας, ενώ οι τιμές ενημερώνονται…
Συμβουλές του ΕΦΕΤ για την εορταστική περίοδο του Πάσχα - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Σημαντικό οι καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια των τροφίμων
Σταθεροποίηση των τιμολογίων ρεύματος αναμένεται τον Μάιο
Σύμμαχος των καταναλωτών είναι κατά κύριο λόγο οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Καλάθι του Πάσχα: Ίδιες ή χαμηλότερες οι τιμές φέτος
Εορταστικό ωράριο από σήμερα στα καταστήματα
Μάχες για την τιμή του οβελία - Σε αναβρασμό κρεοπώλες, κτηνοτρόφοι και καταναλωτές
Η τιμή υπολογίζεται φέτος λίγο χαμηλότερα από τα 15 ευρώ/κιλό
Η ακρίβεια αλλάζει το Πάσχα των Ελλήνων - Πόσοι θα σουβλίσουν φέτος - Πόσα θα ξοδέψουν
1 στους 4 θα ταξιδέψει εκτός αστικών κέντρων για το Πάσχα
Προσοχή: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί παρτίδα καπνιστής πέστροφας
Οι καταναλωτές, οι οποίοι έχουν προμηθευτεί τα ανωτέρω προϊόντα καλούνται να μην τα καταναλώσουν
Έρευνα ΕΚΤ: Όλο και περισσότεροι καταναλωτές στην ευρωζώνη δυσκολεύονται να πληρώσουν λογαριασμούς
Η ΕΚΤ είναι πιθανό να αρχίσει να μειώνει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Από σήμερα το «καλάθι των νονών» – Την Τετάρτη έρχεται και το «καλάθι του Πάσχα»
Το εορταστικό ωράριο ξεκινά από την Πέμπτη 25 Απριλίου