Το 91% ανησυχεί για την οικονομία - Tο 78% για τα οικονομικά του σπιτιού του

Νέα έρευνα από τη Focus Bari - Τη νέα πραγματικότητα την εποχή της πανδημίας προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει το webinar με τίτλο «Next Day» και «Next WE» της Clickevents

Μια νέα έρευνα που έγινε από τη Focus Bari, με τίτλο Greece Covid-19: The 'Next Day', προσεγγίζει τις αλλαγές που έχει φέρει η καραντίνα, καθώς και όλα τα στοιχεία εκείνα που ορίζουν πλέον τη νέα κανονικότητα. 

Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής παρουσιάστηκαν στο πρώτο webinar που πραγματοποίησε το Clickevents.gr, η ψηφιακή εκδοχή των συνεδρίων της Smartpress.


Συγκεκριμένα, η Ξένια Κούρογλου, founder της FocusBari, ο Κωνταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, ο Παναγιώτης Μακρυνιώτης, GM Ελλάδας και Κύπρου της Lenovo και η Σόνια Χαϊμαντά, δημοσιογράφος, σχολίασαν τα ευρήματα της έρευνας με συντονιστή το δημοσιογράφο Δημήτρη Μαλλά.

Όλοι τους συμφώνησαν πόσο εντυπωσιακό είναι το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα που δηλώνουν μεγάλη περηφάνια για τον τρόπο που η κυβέρνηση (71%) αλλά και ο ελληνικός λαός (78%), με υψηλό αίσθημα συλλογικής και ατομικής ευθύνης, διαχειρίστηκαν αυτή την κρίση.

Στα συμπεράσματα της συζήτησης αναδείχθηκαν οι νέες τάσεις που εγκαθίστανται στον τρόπο ζωής μας: online αγορές (59%), ταινίες και σειρές (56%), χρόνος με την οικογένεια (51%), δουλειές σπιτιού (50%), social & apps (48%), προσοχή στα έξοδα του σπιτιού (45%), πρακτικές αυτοβελτίωσης (36%), μαγειρική (35%), εργασία remote (35%), βιβλία (32%), ποιοτική TV/internet (27%) και αθλητική δραστηριότητα (21%).


Σχεδόν 1 στους 2 εργαζόμενους (46%) ήδη εργάζεται από το σπίτι. Μετά το lockdown οι συνήθειες που κερδίζουν και θα παραμείνουν είναι: 31% περισσότερος χρόνος με την οικογένεια, 37% περισσότερες αγορές online και 37% περισσότερη προσοχή στα έξοδα. Τα ψηφιακά ΜΜΕ ξεπερνούν τα παραδοσιακά ως πηγή ενημέρωσης (τα ενημερωτικά sites 68%, τα κοινωνικά δίκτυα 47% και τα επίσημα κυβερνητικά sites 30% αθροιζόμενα, ξεπερνούν το 70% της τηλεόρασης). Το 91% ανησυχεί για τις επιπτώσεις της κρίσης της πανδημίας στην ελληνική οικονομία και το 78% για τα οικονομικά του νοικοκυριού τους.

Η επιστροφή λοιπόν στην κανονικότητα είναι ένας μονόδρομος, συχνά δύσκολος και ανηφορικός, όπως επεσήμαναν και οι καλεσμένοι του πάνελ, κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ και Παναγιώτης Μακρυνιώτης, Γενικός Διευθυντής Ελλάδος και Κύπρου της Lenovo συμφωνώντας ωστόσο ότι αυτό το momentum είναι εξαιρετικά κρίσιμο για νέες προκλήσεις και ευκαιρίες στις οποίες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Η φάση αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί με αποφασιστικότητα και διαφάνεια, ενώ θα πρέπει η κερδοφορία να μπει σε δεύτερη μοίρα και οι εταιρείες να δώσουν μεγάλη σημασία στην υγεία, στους ανθρώπους και στην κοινωνία. Οι ηγέτες από αύριο χρειάζεται να λειτουργήσουν ως «μαέστροι», να εμπνέουν τις ομάδες τους, κάνοντας μικρότερα πλάνα και αναθεωρώντας τα συστηματικά.

Τέλος, η τηλεργασία είναι πλέον ένα γεγονός, καθώς συνειδητοποιούν και εργαζόμενοι και εργοδότες ότι κάποιες θέσεις μπορούν να συνεχίσουν να καλύπτονται από απόσταση, αλλάζοντας έτσι τόσο τον τρόπο ζωής, όσο και το μοντέλο λειτουργίας των οργανισμών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ