Πόσο φόρο θα πληρώσω για το ΙΧ που μου παραχωρεί η εταιρεία μου; Υπολογίστε

Πλήρης αλλαγή σκηνικού μετά την ψήφιση του φορολογικού νομοσχεδίου – Λιγότερος φόρος για τα μικρότερα και μεσαία ΙΧ, πολύ περισσότερος για τα μεγαλύτερης αξίας

Όσοι οδηγούν αυτοκίνητο που ανήκει στην εταιρεία στην οποία εργάζονται, γνωρίζουν ότι αυτό μπορεί να αποτελέσει λόγο για επιβολή πρόσθετου φόρου καθώς το ΙΧ θεωρείται και «παροχή σε είδος». Και ενώ είχε επέλθει μια «ισορροπία» στην αγορά, με το φορολογικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή αλλάζουν πάλι τα δεδομένα. Το νέο καθεστώς φορολόγησης των ΙΧ γίνεται ευνοϊκότερο για τα μικρά και μεσαία οχήματα και πολύ χειρότερο για τα μεγάλα. Τις διαφορές θα τις δείτε εύκολα με το εργαλείο του fpress.gr

Όπως προκύπτει και από το εργαλείο:

  1. Για όχημα με λιανική τιμή πώλησης (προ φόρων) της τάξεως των 12.000 ευρώ, δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με πέρυσι.
  2. Για όχημα με λιανική τιμή πώλησης (προ φόρων) των 14.000 ευρώ, το εισόδημα που θα προστεθεί στον υπάλληλο περιορίζεται στα 560 ευρώ από 980 ευρώ που ήταν μέχρι τώρα. Έτσι, ο πρόσθετος φόρος θα μπορεί να φτάσει έως και 246 ευρώ ενώ μέχρι τώρα θα μπορούσε να φτάσει και στα 441 ευρώ τον χρόνο. Προκύπτει λοιπόν μια ελάφρυνση που πλησιάζει ακόμη και στα 200 ευρώ ετησίως για πολύ μεγάλο αριθμό εργαζομένων που χρησιμοποιούν τη λύση του επαγγελματικού οχήματος.
  3. Για όχημα αξίας 20.000 ευρώ όμως, το πρόσθετο εισόδημα θα φτάνει με το νέο πλαίσιο στα 6600 ευρώ από 2800 ευρώ που ήταν μέχρι τώρα. Υπάρχει αύξηση 3800 ευρώ η οποία μπορεί να κοστίσει ακριβά. Ο πρόσθετος φόρος που μπορεί να επιβληθεί φτάνει ακόμη και με τη νέα φορολογική κλίμακα στα 2904 ευρώ (χωρίς την εισφορά αλληλεγγύης) ενώ για το ίδιο αυτοκίνητο με το καθεστώς που ίσχυε μέχρι τώρα, δεν μπορούσε να ξεπεράσει τα 1260 ευρώ. Προκύπτει λοιπόν πρόσθετη επιβάρυνση περίπου 1650 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ